Nordia
15620772266658882146874309029854

Retur av varer via BankAxept


Publisert: 01.06.2019

De aller fleste kunder i dag betaler med kort. Dette har gjort at butikkene har mindre og mindre kontanter i kassaskuffen sin.
Har man som kunde kjøpt en vare og ønsker å retunere denne, kan du som butikkeier «returnere kjøpet tilbake via kundens kort direkte til konto».


Færre og færre kunder betaler kontant når de handler i dag. Trenden i markedet er at de aller fleste kunder velger å betale med kort, og andel korttransaksjoner øker for hvert år. På bakgrunn av dette har butikkene dermed mindre kontanter tilgjengelig i kassaskuffen.
Men dersom kunden kommer tilbake til butikken for å returnere varen(e) de har kjøpt, oppstår det situasjoner hvor butikken ikke har nok kontanter liggende til å tilbakebetale kunden. Løsningen er da tjenesten «Retur av varer på BankAxept» - men denne tjenesten kan du tilbakeføre beløpet ved at kunden setter inn kortet sitt i betalingsterminalen, og får dermed pengene sine tilbake, direkte overført til sin egen konto.

Les mer HER!

Alle våre nye betalingsterminaler har mulighet for «Retur av varer på BankAxept». For å få tilgang til denne tjenesten må man også ha en avtale med banken sin. Ta derfor kontakt med oss eller banken din!